Sugunya Ruangjaroon, Ph.D.

Journals
Rusawang, Tiyanuch; & Ruangjaroon, Sugunya. (2017). The Semantic and Syntactic Analysis of Focus Particles in Thai. Taiwan Journal of Linguistics: 15(1).
Ruangjaroon, Sugunya. (2015). Perception and Production of Thai Learners on English Prepositions. English Language Teaching, 8(1), 71-82.
Ruangjaroon, Sugunya. (2009). The Syntax of Thai WH-Adjuncts. Journal of Language and Linguistics, 27(2), 21–46.
Ruangjaroon, Sugunya. (2007). The Syntax of WH-Expressions as Variables in Thai. Language Research, 43(1), 77-147.
Ruangjaroon, Sugunya. (2007). The WH-Expressions at the Left Edge of the Clause: Contrastive and Identificational WH-Clefts. Concentric: Studies in Linguistics, 33(2), 121-157.
Ruangjaroon, Sugunya. (2006). Consonant-tone Interaction in Thai: An OT Analysis. Taiwan Journal of Linguistics, 4(2), 1-67.
สุกัญญา เรืองจรูญ. (2556). การศึกษาผลการใช้สื่อการเรียนการสอนภาษาอังกฤษที่มีซีดี-รอม และเว็บไซต์ประกอบชุด Projects: Play& Learn 1 & 4 ของกระทรวงศึกษาธิการ.วารสารมหาวิทยาลัยศิลปากร ฉบับภาษาไทย สาขาสังคมศาสตร์ มนุษยศาสตร์และศิลปะ. 33(2): 31-60.
สุกัญญา เรืองจรูญ. (2555). การวิเคราะห์ส่วนเติมเต็ม ส่วนขยายรวม และสเปกซิไฟเออร์ในภาษาไทย. วารสาร
สงขลานครินทร์ ฉบับสังคมศาสตร์และมนุษยศาสตร์. 18(1): 75-105.
อุ่นอารี ตลาดเงิน และสุกัญญา เรืองจรูญ. (2555, มกราคม-มิถุนายน). การวิเคราะห์ด้านอรรถศาสตร์และวากยสัมพันธ์ของ “เป็น” ในภาษาไทย. วารสารมนุษยศาสตร์ปริทรรศน์. 34(1): 41-60.

Conference Proceedings (Refereed by Abstract)
Saechan, Anusorn.; & Ruangjaroon, Sugunya. (2014) WH-Arguments versus WH-Adjuncts Asymmetry in the Acquisition of English WH-Questions by Thai Learners. in The First International Conference on Language, Literature, Cultural Studies. Thailand: Department of Western Languages, Faculty of Humanities and Social Sciences, Burapha University.
Sombutna, Jirayuporn; & Ruangjaroon, Sugunya. (2012). The Effect of Utilizing the Instructional Media ‘Projects: Play & Learn’ on Prathomsuksa 1 and 4 Students in Chum-Chon-Baan-Lad. in The Asian Conference on Arts and Cultures 2012, August 9-10, 2012.
Leelanoi, Saijai, & Ruangjaroon, Sugunya. (2009). An Analysis of the Function of the Prepositional Phrases Beginning with the Morpheme “doj”. Paper Presented at the International Conference on Human Development: Language, Mind, and Innovation, Bangkok, Thailand, August 13-14.
Ruangjaroon, Sugunya. (2008). Thai WH-Expression as Variables. Poster presented at Thailand Research Expo, Bangkok Convention Center, Thailand, September 12-16.
Ruangjaroon, Sugunya. (2003). WH-Adjuncts in Thai. Paper presented at the Northwest Linguistic Conference, March 1-2 (Victoria, British Columbia).
Ruangjaroon, Sugunya. (2003). Thai WH-Words as Polarity Items. Paper presented at the Canada Linguistics Association, June 1-4 (Halifax, Nova Scotia).
Ruangjaroon, Sugunya. (2002). Thai WH in-situ. Paper presented at the Northwest Linguistic Conference, April 6-7 (Vancouver, British Columbia).
Ruangjaroon, Sugunya. (2002). Thai WH-Movement as Cleft. Paper presented at the Canada Linguistics Association, May 25-28 (Toronto, Ontario).
กานต์สินี ช่วยเพ็ญชัยภัทร และสุกัญญา เรืองจรูญ. (2553). การวิเคราะห์คำแสดงคำถาม “อะไร” ที่ให้ความหมาย “ทุกอย่าง” ในภาษาไทย. ใน เอกสารประกอบการประชุมทางวิชาการศรีนครินทรวิโรฒวิชาการ (ซีดี).
วัลลภาภรณ์ สอนบุญตา และสุกัญญา เรืองจรูญ. (2553). การวิเคราะห์หน่วยคำ อะไร ที่ปรากฏในวัจน กรรมตรงและวัจนกรรมอ้อมตามหลักกลสัทศาสตร์. ใน เอกสารประกอบการประชุมทางวิชาการศรีนครินทรวิโรฒวิชาการ (ซีดี).
สิตานัน อ่วมเครือและสุกัญญา เรืองจรูญ. (2554). การศึกษาผลการใช้สื่อการเรียน การสอนภาษาอังกฤษชุด Projects: Play & Learn ระดับชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 และชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนคลองกุ่ม จังหวัดกรุงเทพมหานคร. ใน การประชุมวิชาการวิทยาเขตหนองคาย ครั้งที่ 1 ประจำปี 2554 งานวิจัยก้าวหน้า วิชาการเข้มแข็ง มหาวิทยาลัยขอนแก่น วิทยาเขตหนองคาย วันที่ 5 สิงหาคม 2554.